maanantai 23. tammikuuta 2017

MILLAINEN MINÄ OLEN?

Olen aina ollut sellainen toisessa ulottuvuudessa elävä haaveilija. Vietän suurimman osan päivästäni haaveillen tulevaisuudesta, lapsista, häistä, koiranpennusta, valmistumisesta ja muista ihanista asioista. Onneksi suurin osa haaveistani on sellaisia, että niiden toteuttaminen on mahdollista, kunhan vain tekee tarpeeksi töitä niiden eteen. Olenkin valmis tekemään kaikkeni, jotta unelmani toteutuvat. Unelmat ovat tärkeitä, ja haluan tukea ja auttaa myös läheisiäni heidän unelmiensa toteuttamisessa. En helpolla suostu luovuttamaan minkään asian suhteen, oli kyse sitten haaveista, parisuhteesta tai koulutehtävistä. Luovuttaminen ei ole koskaan vaihtoehto! Rakastan nukkumista yli kaiken. Pystyn nukahtamaan melkein missä tahansa ja milloin tahansa. Ainoastaan kovassa kuumeessa ja kivuissa en saa nukuttua. Aamulla herätyskelloon herääminen on harvinaista herkkua, ja se voi huutaa jopa tuntejakin ennen kuin havahdun siihen ja sammutan sen. Joka kerta nukkuessani näen unia, joiden kulkuun olen huomannut pystyväni tietoisesti vaikuttamaan unen aikana. Usein jopa herättyäni ja nukahdettuani uudelleen uni jatkuu siitä mihin se on herätessä jäänyt. Harvemmin näen painajaisia, mutta jos näen ne liittyvät usein sen hetkiseen elämäntilanteeseen tai pelkoihin. Muistan melkein aina uneni! Sänkyni vierässä onkin yöpöytä, jossa on kaksi unikirjaa unien tulkintaa varten. Unia on mukava tulkita, ja aika usein tulkinnat jollakin tavalla osuvat oikeaan.

Minulla on todella hyvä muisti! Muistan näkemällä ja yleensä jopa pienimmätkin yksityiskohdat jäävät mieleen. Tästä syystä piirtelen kaikenlaisia ajatuskarttoja ja kuvia opiskellessakin. Rakastan listojen tekemistä ja niiden tuomaa järjestelmällisyyttä. Tämä onkin varmaan ainoa asia, jossa olen järjestelmällinen. Yleensä kaikki paperit ovat pitkin pyötiä ja vaatteet sekaisin kaapeissa tai sohvan päällä. Myös makuuhuoneesta löytyy pari tuolia, jotka olen omistanut pääasiassa suurille vaatekasoille. Olen erittäin laiska siivoamaan, mutta yleissiisteyttä pyrin pitämään yllä koko ajan. Minulla on erikseen siivouspäivät kodille, kanien häkeille, tiskeille ja pyykeille. On mukavampi tehdä joka päivä jotain kun käyttää yksi päivä kokonaan siivoamiseen. Pyykin peseminen on maailman helpointa hommaa, mutta jostain syystä pyykinpesukoneen päälle laittaminen on ylivoimaisen vaikeaa. Välillä pyykit kasaantuvat suuriksi kasoiksi ja pesukonetta saa pyörittää monta kertaa päivässä. Hukkaan kaiken todella helposti - useimmiten tärkeät paperit, avaimet ja puhelimen. Kerran jätin puhelimeni ajatuksissani vaatekaappiin ja käänsin koko asunnon ympäri ennen kuin löysin sen.
En ole erityisen pitkä - 164 cm, mutta olen täysin tyytyväinen pituuteeni. Ainakin voin käyttää korkokenkiä huoletta. Olen ehkä hieman pinnallinen, koska mielestäni miehen on oltava minua pidempi. Pyrin aina istumaan ja seisomaan selkä suorassa. Hyvä ryhti on jäänyt balettitunneilta, joilla kävin noin 12 vuotta sitten. Olen aina valmis lähtemään joka puolelle - oli kyse sitten kauppa reissusta tai lomamatkasta. Viihdyn kuitenkin myös kotona yksin. Tykkään istua sohvalla ja tuijottaa erilaisia sarjoja. Tykästynkin hyviin sarjoihin, ja tuijotan niitä äkkiä viikon putkeen kerralla. Perhe, sukulaiset, ystävät ja muut läheiset ovat minulle todella tärkeitä. Haluan jakaa heidän ilonsa ja kuunnella heidän murheensa. Usein ystäväni kertovat, että minulle on helppo avautua. Minulla on vain muutama hyvä ystävä, mutta eikös sitä sanota, että mieluummin muutama hyvä kuin useita huonoja. Tykkään tavata ihmisiä yleensä kahden kesken tai pienessä porukassa, jossa kaikki ovat tuttuja toisilleen. Inhoan tuntea itseni ulkopuoliseksi. Olen melko ujo ensin ennen kuin minuun tutustuu kunnolla. Kun tunnen oloni rennoksi ja hyväksi toisen ihmisen kanssa, juttua riittää vaikka kuinka paljon eikä toinen osapuoli saa suunvuoroa.
Rakastan kirjoittamista. Blogin lisäksi kirjoitan päiväkirjaa, runoja, ja pienempänä kirjoitin tarinoita. Haluaisin joskus kirjoittaa kirjan. Ala-asteella osallistuin sarjakuvakilpailuun, mutta en osannut kirjoittaa ollenkaan niin piirsin vain kuvia. Opin todella myöhään kirjoittamaan. Siitä huolimatta voitin kilpailun! Piirtäminen on peruskoulun jälkeen jäänyt, enkä varmaan nykypäivänä osaisi edes ihmistä piirtää. Blogissa olennaisessa osassa ovat myös valokuvat. Valokuvaaminen oli pitkään minulle vieraampi juttu, mutta blogin ansiosta olen siitäkin innostunut. Reilu vuosi sitten sain ensimmäisen järjestelmäkamerani ja kuvaamista on ollut hauska opetella. Nykyään kamera kulkee mukanani melkein minne vain. Sen lisäksi, että viihdyn kameran takana, tykkään myös pyöriä sen edessä. Harmi vain, ettei kuvaustaitoisia kavereita kovin montaa löydy. Kirjoittamisen ja valokuvaamisen lisäksi harrastan lenkkeilyä, käyn epäsäännöllisesti kuntosalilla, askartelen ja soitan bassoa.
Olen todella herkkä ihminen, enkä häpeile näyttää tunteitani. Itken, ja nauran todella helposti. Odottaminen ei ole minua varten. Kaiken pitäisi tapahtua nyt heti, eikä pitkän ajan päästä. Tästä syystä inhoan muun muassa sanoja "joskus" tai "kohta". Pyrin näkemään aina joka asiassa jotakin positiivista. Kaikessa on aina jotakin hyvää, oli asia sitten kuinka paha tahansa. Välillä ajattelen liian positiivisesti kaikesta ja se ärsyttää usein läheisiäni. Arvostan suuresti rehellisyyttä ja avoimuutta. Olen itse rehellinen ja avoin, joten vaadin sitä läheisiltänikin. Inhoan eniten valehtelua. Itse olen todella surkea valehtelemaan, ja he jotka tuntevat minut hyvin tietävät kyllä, koska yritän huijata heitä. Minun on todella vaikea luottaa ihmisiin, koska luottamukseni on petetty todella monta kerta. Onneksi minulla on kuitenkin muutama ihminen, joihin luotan täysin. Haluan myös itse olla muiden luottamuksen arvoinen.

Toivottaavasti tämä avasi teille sitä millainen olen. :)

Millaisia ihmisiä te lukijat olette?  

Seuraa minua
Instagram: jennajanikaa
Snapchat: jennajanikaaa
Facebook: Suloisia unelmia

9 kommenttia:

  1. Vanhemmalla iällä olen tullut herkemmäksi. Rakastan rakjautta ja olen sellain Siiru-siirappi :)
    Ihanaa oli lukea millainen sinä olet!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Herkkyys on myös vahvuus <3 Tai ainakin itse koen sen niin! :) Mukavaa, että pidit jutusta. :)

      Poista
  2. Oletko ajatellut Jenna, että saattaisit olla erityisherkkä persoona? Moni asia sinussa viittaa siihen suuntaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ole koskaan tullut ajatelleeksi, mutta hyvä kun otit puheeksi. Täytyykin pohtia tuota mahdollisuutta paremmin. Se ainakin selittäisi monta asiaa.

      Poista
  3. Ei pahalla, mutta ei kuulosta järin terveeltä jos suurimman osan päivästä vietät haaveillen. On hyvä olla unelmia ja toiveita, mutta jos elät haaveissasi niin ei kuulosta terveeltä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai kauhee! Mäki käyn koulua pari kertaa viikos, hoidan kouluhommia kotona, käyn välil töissä ja hoidan kotia + eläimiä. Mäki haaveilen joka päivä koko ajan. Pitäsköhän käydä lääkärissä? :O

      Poista
    2. Ilman haaveita elämä olisi tylsää. <3 Totta kai päivääni mahtuu paljon muutakin, mutta kuka sanoi, eteei vaikka koiran kanssa lenkkeillessä voisi samalla haaveilla? Tai aamupalaa syödessä? :)

      Poista
  4. Miten kävi lukion kanssa? Eteneekö se vai jääkö kesken?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lukio on edelleen, kesken ja etenee kyllä sitä mukaan kuin jaksan opiskella. :)

      Poista

Kiitos kommentistasi ♥