sunnuntai 22. syyskuuta 2013

Pregnyl

Perjantaina 20.9.2013 kävimme kolmannen kerran lapsettomuuspoliklinikalla. Meille oli varattu aika klo 10.45, mutta aika oli jälleen kerran myöhässä, tällä kertaa puoli tuntia. Odotimme ja odotimme. Kun sellaiset ihmiset jotka olivat tulleet paikalle meidän jälkeemme ja heillä oli aika vasta myöhemmin pääsivät vastaanotolle alkoi minulle tulla pelko, että meidät on unohdettu. Toisin kuitenkin kävi.

Lääkärini oli eri kuin viime kerralla, mutta silti todella mukava. Ensin keskustelimme siitä, mitä tuntemuksia Gonal-f minussa aiheutti. Kerron nyt täälläkin, että gona-f aiheutti minulle kipeän kohdan vatsaan, pahoinvointia, huimausta ja pahensi astmaani. Myöskin viimeinen pistos gonalia jäi ottamatta, koska kynä rikkoutui. Lääkäri pyysikin minua toimittamaan kynän heille, jotta he voivat toimittaa sen eteenpäin lääkkeen valmistajalle. Tämän jälkeen ultrattiin ja löytyi kaksi follikkelia joista seuraisi ovulaatio. Olin onnellinen sillä aikaisemmin niitä oli ollut niin paljon. Lääkärin mukaan tuo lääke voi joskus surkastuttaa muut ja saada pari kasvamaan paremmin. Minulle kuitenkin määrättiin vielä Pregnyl lääke otettavaksi lauantai iltana klo 21-22.
Lääkärin mukaan mahdollinen ovulaatio olisi sunnuntaina tai maanantaina. Eli ajattelin nyt testata ovulaatiotesteillä löydänkö ovulaatiota :) 

Kahden viikon päästä pitäisi testata raskaustestillä ja oli tulos kumpi tahansa pitää soittaa ja varata aika vastaanotolle. Jos tulen raskaaksi menemme ensimmäiseen ultraan, jos epäonnistumme taas jatketaan clomien käyttöä.

Lauantaina sitten aloin yhdeksän maissa illalla lääkettä laittamaan.. Eniten minua pelotti, koska lääkeneste ja -jauho piti yhdistää, että jos epäonnistun siinä :( Kuitenkin noin puolen tunnin päästä sain lääkkeen pistettyä itseeni. Sattui paljon paljon enemmän kuin gonalin laittaminen, mikä minua yllättikin. Jälkeenpäin pistoskohta jäi kipeäksi. 

Todella toivon, että nyt onnistumme niin ei tarvitsisi enää pistellä :(

4 kommenttia:

  1. Voi todella paljon tsemppiä teille ja toivottavasti teillä onnistuisi! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Todella toivotaan, että onnistuu :)

      Poista

Kiitos kommentistasi ♥